Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RK

semelik

28. 5. 2010 10:56
a já blbec si koupil auto na benzín

0 0
možnosti
A

AAA1

28. 5. 2010 11:00
Re: a já blbec si koupil auto na benzín

neboj, do benzinu se taky bude michat vic - "bio" lihu.

0 0
možnosti
LM

LukinoL

28. 5. 2010 11:06
Re: a já blbec si koupil auto na benzín

ono to vyjde v podstatě nastejno, jestli vám ekoteroristé namíchají biolíh do benzínu nebo řepku do nafty... Hnus jako hnus. Smutným paradoxem je, že ačkoliv zákon prošel, téměř jedním dechem odborníci říkají, že nikdo v tuhle chvíli zodpovědně neodhadne, nakolik negativní dopad bude mít tenhle "ekomix" na zážehové i vznětové motory (a mám na mysli skutečné odborníky - akademiky, chemiky a strojaře). Všimněte si - nikdo neuvažuje v rovině pozitivní / negativní vliv. Ale jen méně negativní nebo více negativní. Obecně se už vůbec nezastírá, že přidané biolátky motorům jednoznačně škodí...

Holt - lobby je lobby. A ty, motoristo plať (dokonce 2x - jednou u pumpy a pak v servisu...). Rv

0 0
možnosti
LM

LukinoL

28. 5. 2010 11:13
Re: a já blbec si koupil auto na benzín

mimochodem - dnes na jiném místě blogu komentuji tolik omílané, údajné nařízení EU o tom, že musíme navyšovat procento biolátek v palivech (jedná se o Směrnici Evropského parlamentu a Rady 2003/30/ES) - "Účelem směrnice je PODPOŘIT využívání biopaliv" (čl. 1). Stejně tak jako dále v čl. 3 odst. 1. a) se říká, že "Členské státy by MĚLY (nikoliv tedy MUSELY) zajistit, aby na jejich trh bylo uváděno alespoň minimální procento biopaliv" (minimální procento - tedy bez striktně dané hodnoty!).

Dále je uvedeno v čl. 4, že "Členské státy by měly především podporovat pohonné hmoty, jejichž celkový dopad na životní prostředí a návratnost vykazují velmi dobré výsledky." Opět ani slovo o biopalivech, nebo dokonce o MEŘO (methylester řepkového oleje).

Takže tady jde o dvě věci. Jednoznačně protěžovanou zemědělskou a zpracovatelskou lobby a dále o to, být "papežštější, než papež". Opakuji, že ze strany EU se jedná o DOPORUČENÍ, nikoliv nařízení - jak různí truhlíci v ČR rádi prezentují... :-/

0 0
možnosti
MB

buxus

28. 5. 2010 11:50
Re: a já blbec si koupil auto na benzín

Snad jen dodatek - já chemik jsem a v oblasti PHM jsem dlouho pracoval. Biopaliva představují zvěrstvo jak z hlediska energetické bilance (konverguje k nule aspoň v našich podmínkách), tak i z hlediska ochrany přírody. Energie vložené do výroby biopaliv mají také své emise a ty je nutné k vyrobeným biopalivům přičíst. Čili emise vznikající při spálení energetického ekvivalentu biopaliva je nutné sečíst s emisemi, které odpovídají energiím do výroby tohoto ekvivalentu vloženými. Čili výsledný součet dává mnohem vyšší jednotkovou emisní zátěž.

0 0
možnosti
  • Počet článků 38
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1570x
Textař, politolog, markeťák. Zastupitel Chrudimi od roku 2014 a radní Chrudimi od roku 2018 (nezávislý kandidát).