Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P54e81t60r 71H13á87l44a 6894406425176

Nedostatek kovářů je už asi 1 000 let, ale řemesla zaniknou... tak určitě.

0/0
8.3.2017 15:18

M39i16l31a98n 60W45e83l95s40e87r 5982298588571

Mluvíte mi z duše. Bohužel, připadám si se svými názory osamocen. Každý slyší z televize řeči o tom, že každý hospodský je zloděj, každý živnostník parazit.

Teď je postupná likvidace toho nejmenšího podnikání. A voliči ANO a ČSSD (s tichou podporou KDU) tomu tleskají.

+7/0
5.3.2017 20:20

M25i34r58o38s47l83a59v 77C22e17s53t77r 7782580850783

Parazité jsou voliči levicových stran.:-)

+1/0
6.3.2017 8:04

D22a68n79a 43S50m73é85k29a59l47o50v16á 5327966353242

Parazite jsou hlavně vládní činitelé a úředníci, kteří za naše peníze vymýšlejí kraviny a nedělají práci pro lidi. Stejně tak neziskovkari a dobrotrusove.

+1/0
8.3.2017 6:13

M59i26r32o62s28l77a27v 37C21e84s37t51r 7492730660703

KarmaR^.Jsou to mocní rovnostáři s profitem pouze pro své blaho rodiny a lživým populismem pro občany. Stát je jen prostředkem k jejich úředním platům na které by jinak nedosáhli a k tomu jim velmi dobře u voleb vždy poslouží lidé, slabí, poslušní, neschopní a všeho schopní, vždy na vše leví.

+4/0
5.3.2017 16:35

P36e59t53r 57D54v72o38ř64á85k 9174317242860

Laciná hesla vám jdou, ovšem s realitou nemají moc společného. Obchody na vesnicích končily dávno před EET, stejně tak trafiky ve městech. Můžete přestat dotovat (nemyslím Jurečkův návrh), ale pokud dotují všichni kolem, tak by se producenti u nás dostali do nevýhody.

0/−14
5.3.2017 15:47

R33o63b61e89r31t 25H60o80r68á51č11e83k 5522916116105

Obchody na vesnicích jsou více o službě než o byznysu. Zeptejte se jich, co jim dělá EET. Pokud na jedné straně podporuje vláda jejich decimaci, a pak je chce dotovat, tak to vypadá buď jako nekoncepční nebo cílená snaha zlikvidovat část maloobchodu, kterou poté nahradí dotovaný řetězec nejlépe s vazbou na nejmenovaný agropodnik...

+13/0
5.3.2017 16:47

J29a57n 33R87á96ž 1579763344960

Strašné je, že toto můžeme považovat za skutečnost!

+4/0
5.3.2017 16:52

M58i72l19a10n 48P41t53á63č75e30k 6632220901672

Pan Jurečka to řekl jasně Jedná se o dotace podnikům jako je Coop včela Jednota kteří podnikají na venkově až tyto dotace dostanu pak je koupí hádejte kdo

+8/0
5.3.2017 15:10

Z15b25y69š52e17k 61H56l54i52n79k40a 3971193720473

To fakt vůbec netuším. Nechám se poddat.

;-D

+1/0
5.3.2017 15:17

M61i35l14a87n 79P30t75á28č37e15k 6752790291402

místo slova dostanu patří dostanou a je zřejmé kdo má zájem o data Eet. Na živnostníky už žádné dotace nezbydou.

+1/0
5.3.2017 15:33

J10a42n 94R14á87ž 1799793454110

Z počínání této vlády mne mrazí víc než tomu bylo za vlády Nečase a Nagyové. A frustrace se dostaví vždy, když si připomenu, že ani volby to nezmění. A je jedno zda vznikne koalice Babiš + někdo nebo ČSSD + někdo. Ta hrůza, že Babiš bude pokračovat v likvidaci živnostníků a malých podnikatelů a ČSSD bude nadále podporovat víc ty, kdo nepracují a úspěšné bude ničit zvyšujícími se daněmi, mi nedá spát.

+11/0
5.3.2017 14:12
Foto

D32a80l27i28b74o98r 37B10a78r27t58o86š 5504420457719

malý živnostník je zapotřebí čím dále tím méně....a to z důvodu evoluce technického pokroku.....jestli je to dobře nebo špatně asi nemá smysl řešit..je to evoluce...a vždy byla...kdysi ve středověku byl tesař, který uměl stavět krovy na kostely hrady a zámky velmi potřebný člověk...v té době nebylo zapotřebí odborníků na internet a jiné digitální technologie....pokud se malý živnostník dokáže uživit a popřípadě i hodně vydělat je na svém místě..je jen otázkou, kdy jeho práci zastane nějaký robot, nebo, kdy se situace vyvine tak, že namísto 5 malých živnostníků v malém městě bude jen jeden a nebo dokonce jen jeden na okrese.....a s tím nikdo nic neudělá, žádná vláda...je to jen přirozený proces...evoluce lidských ekonomických aktivit........

a na tento vývoj nemá vůbec žádná vláda vliv...může tento proces poněkud zpomalit nebo poněkud urychlit....a i zde je veliká otázka, co je správně.....

vaše nelibost vychází z toho, že byste chtěl časy jak kdysi byly....ale to již nikdy nebude.....budeme zažívat jednu změnu za druhou......a občas budou tyto změny pro mnohou lidí velmi nepříjemné...budou muset neustále měnit zaměstnání....a pak někdy přijde doba, kdy jistá skupina lidí již nikdy nenajde vůbec žádnou práci....a opět to nebude vina žádné vlády....je pot přirozený proces...jen je to tak, že kdysi byl tento proces tak pomalý, že nikdy nedošlo ke změně během života jednoho člověka a tak si ani nevšiml, nyní se tento proces natolik urychlil, že se změny dějí několikrát za jeden lidský život...a to lidi mate a domnívají se, že za to může vláda...ale vláda za to nemůže............žádná

0/−11
5.3.2017 14:40

Z40b10y48š88e32k 76H60l24i59n48k91a 3591273730713

Kulový. Naopak roste poptávka po drobných individuálních službách. Příkladem budiž například výroba dortů na zakázku, drobné opravy v domácnosti atp., které byly odedávna a stále trvají. Stejný trend je i v jiných oborech, ve kterých se dříve lidé spokojili s masovou výrobou. A takové služby nejlépe zajistí právě drobní živnostníci, protože jsou dostatečně pružní a nenesou na hrbu administrativní náklady větších firem.

Drobných živnostníků je zapotřebí stále hodně.

+15/0
5.3.2017 15:07
Foto

D24a79l18i85b23o80r 92B75a48r19t55o87š 5394850937389

zatím se vám to tak může jevit......jen je otázkou jak dlouho to budou dělat a o jaké druhy práce půjde....protože s poklesem zaměstnanosti v důsledku robotizace bude nutné zvyšovat jisté služby, protože lidé budou nějak muset trávit svůj volný čas...ale pochybuji že by ho trávili tím, že by si každý druhý víkend nechali předělat elektroinstalaci v bytě...či nechali čistit komín dvakrát do měsíce...a tak dále....v součtu ale bude práce neustále méně a méně....protože i tyto služby budou nahrazovat roboti.............i když je možné že na českou vesnici či vůbec do české kotliny se tento vývoj dostane mnohem později než do vyvinutějších zemí....to můžete mít pravdu.......pak je ovšem otázka jak moc si můžeme takovou a zostalost za vývojem dovolit....možná ano a možná ne....já myslím, že spíše bychom si ji dovolovat neměli...ale možná vám to bude vyhovovat...kdo ví

0/−5
5.3.2017 16:24

Z11b94y64š97e57k 13H83l86i72n42k34a 3671563340643

Cokoliv s jídlem bude ještě hodně dlouho vyžadovat hodně lidské práce. Máme dva kuchaře, oba vaří jídlo podle stejného receptu, ale ve výsledku máme stejně dvě různá jídla. Tohle robotem ještě hóóódně dlouho nenahradíte. A taky odmítám, aby mi to jídlo donesl nějaký pitomý robot, ale důrazně vyžaduju, aby s ním přišla milá servírka, která se bude smát mým přiblblým vtípkům.

S vinařem si chci pokecat o úrodě, slunci a tak.

Doma vyrobené pivo je také úplně něco jiného, než z průmyslového velkopivovaru. Je sice dražší, ale úplně o něčem jiném.

Instalatér musí často na místě řešit problémy a situace, které roboti ještě hóóódně dlouho dobu nezvládnou.

A tak můžeme pokračovat ještě hodně dlouho.

+9/0
5.3.2017 16:40
Foto

D85a97l19i72b73o68r 48B69a32r31t53o60š 5594450817329

máte pravdu co se týká těchto vybraných velmi speciálních případů ale je nutné si uvědomit že například na zaoceánských lidí již mají v baru barmana robota.........a nebude to dlouho trvat a pokecáte si s ním lépe než s člověkem.....ale je fakt, že to chvíli potrvá.....já také přece nikde nepsal že to bude zítra.....ale přijde to a přijde to rychleji než si myslíte....bohužel pro ty nepřipravené.....

0/−4
5.3.2017 17:36

Z22b63y82š92e12k 24H88l84i51n47k82a 3271653550383

Moje dcera se úspěšně živí šitím obojků pro psy - na míru. Ceny jejích výrobky jsou znatelně vyšší, než ceny univerzálních obojků šitých průmyslově v Číně. Přesto je taková poptávka, že by se na tom uživila řada dalších lidí. A stejně je v celé řadě dalších oblastí.

Robot v baru může být dnes skvělá atrakce - ale ta se lidem časem omrzí a zas budou žádat přítomnost živého barmana. A to třeba i za cenu, že živý barman bude někdy ve vzdálené budoucnosti dražší, než robot.

A že to přijde nějak rychle? Jste si vědom toho, že je řeč o umělé inteligenci? Už někdy před zhruba třiceti lety se vyhlašovaly velmi odvážné předpovědi - nesplnily se. Problém je totiž výrazně složitější, než si tehdy lidi mysleli - a než si myslíte vy. Systémům, kterým se dnes říká umělá inteligence, jsou spíš nadupané a výkonné diagnostické systémy. Ke skutečně umělé inteligenci, která by uměla plně nahradit živého barmana (i s tím pokecem) máme pořád hóóódně daleko.

+3/0
5.3.2017 18:16
Foto

D88a50l98i81b23o69r 47B34a15r79t50o13š 5484210317619

tak za prvé...první výsledky uvidíme velmi brzo...vlastně již jsou a to jsou auta bez řidičů.....a další budou následovat...Japonci představili již dva roboty, kteří reagují na výraz lidské tváře....tedy na emoce..a tak dále..nebojte se ono to přijde....i když se vám to nezdá.... uvidíme jak dlouho si to ještě budete myslet....nevím kolik vám je...ale je dost možné, že se toho dožijete i vy...........

a jen tak mimochodem, že tímto směrem míříme jsem věděl dávno, jenže jsme nedokázal najít podklady...a ty zde nyní jsou a jsou dostupné každému..jen si dejte youtube..a mrkněte se na auta, jak jezdí bez řidičů....a krom toho jsme na to napsal článek a vložil do něj i videa....můžete si to najít a podívat se...........robotizace

0/0
5.3.2017 20:22

Z73b18y58š41e65k 42H44l79i43n60k35a 3551183230203

No jo, někdy v 60. letech jsme tu také už měli mít henten oný - komunismus. A kulový, pořád se maká 8 hodin denně.

Auta sice jezdí bez řidičů, ale ukazují se při tom docela závažné problémy, které skutečný provoz bez řidičů hodně oddalují. Umět rozeznat takový zvířený prachový sloup nebo zvířené listí od něčeho živého tak snadné není.

A brzo se dočkáme leda tak války s islámem, a po ní nemějte obavu, že by nebyla práce...

+3/0
5.3.2017 20:33

P79e81t31r 70S47k89á97c57e27l 6424239799

Vyjímečně s Vámi pane Bartoši nesouhlasím zcela. Pod dojmem TV reportáží z našich českých farem, kdy mladí lidé z města zakládají zemědělské hospodářství. A velmi je baví fyzicky pracovat, tvořit. Další řemesla (pokrývači, tesaři, elektrikáři, kováři, atd.) určitě nezaniknou.

Pěstování ovoce a zeleniny na mojí zahradě nikdy roboti nezvládnou, alespoň ne tak laciní, že bych si je z důchodu pořídil. I když budou levní, já se pohybu na zdravém vzduchu nevzdám. A to nemluvím o těžbě dřeva v lese a úklidu v lese. Vše bude o volbě zdravého životního stylu, o zdravém rozumu. Ten zvítězí nad snahou vývojářů, směřující k robotizaci všeho a všech Vyhraje nad roboty minimálně polovina současné mladé generace, oni myslí a jednají jinak, líp. Mám na mysli všechny takové, kteří např. navštěvují semináře prof. Foučkové (http://www.martafouckova.cz/) a dalším moudrých lidí, kteří inzerují a píší do Meduňky (http://www.mojemedunka.cz/default.aspx).

0/0
5.3.2017 22:58
Foto

D54a90l92i37b20o43r 87B51a61r33t20o57š 5554880727369

tito lidé budou pobírat základní příjem a práci na zahradě budou mít jako hobby místo práce..protože práce nebude.....a nejde o to, že ji nebude mít vůbec nikdo....ale jen málokdo.....

a přesně co se týká práce v lese..přesně tam nastupují veliké stroje...traktory řízené přes GPS a tak podobně...ale to je již dnešní realita.....namísto 40 mužů stačí jedna mašina....a hlavně..ta mašina není po práci unavená...a člověk , který tu mašinu řídí v klimatizované a odhlučněné kabině také ne..............a to je pokrok..

nejde o to že vámi vyjmenovaní zaniknou...jen jich bude desetina či jen setina.....

jako příklad vezměme české zemědělce...před rokem 1990 cca 20% plus a dnes jen cca 1.6% a pokud byste si myslel že je to jinde jinak...v USA v letech 80. cca 4% lidí v zemědělství, dnes 0.5% a to ke trend který nikdo nezastaví.....je smutné, že to nevidíte...........přesně tímto způsobem klesá počet elektrikářům a tesařů a tak dále....jenže neustále rychleji a rychleji....a to bude problém....a jen málokdo to vidí......bohužel...

0/0
5.3.2017 23:55

Z15b55y36š54e32k 57H78l65i57n22k72a 3441413930783

Vy mentálně souzníte s dělníky z konce 19. století, kteří rozbíjeli stroje v pocitu, že jim berou práci. Reálně to však vedlo k opaku - ke generování mnoha nových pracovních příležitostí, které před tím neexistovaly.

0/0
6.3.2017 10:50
Foto

D85a73l48i17b68o98r 71B83a93r83t13o61š 5334920587449

ano to se vám může zdát..JENŽE jenže tehdy byla jiná situace, bylo kam jít, byl rozvoj průmyslu a tak se dělníci jen naučili ovládat nějaké jednoduché stroje a měli práci i dál..........jenže dnes je to jinak....není kam utéci.......1)zemědělství...před rokem 1990 cca 20% lidí , dnes asi tak 1,6%...to samé v USA..kdy to v 80. letech byly 4% a dnes jen 0,5%.....2) podobné je to v průmyslu....3) sektor služeb, kde vidím jistou vůli schopnost přijímat další pracovníky, ale bude jich méně než těch, kteří vypadnou z ze zemědělství a průmyslu, ...4) věda, vědění školství....zde jsou absolutně největší rezervy, tento sektor bude schopen pojmout značné množství pracovní síly, která ovšem musí mít předpoklady na to, aby mohla v tomto sektoru pracovat.....

další vývoj ovšem bude nahrazovat lidi robotizací i ve vědění a ve školství..........to, co se lidem zdá nejobtížnější, tedy matematika a logika, je pro robota a pro umělou inteligenci jen lehká hračka...a naopak, to co je pro lidi velmi jednoduché, jako jsou emoce a humanitní přemýšlení, je pro robota velmi obtížné...ale pozor i zde jsou již nebývalé úspěchy, kde se robot chová jako člověk....

Takže asi takto to bude...a přijde to poměrně brzo....sice ne najednou, pěkně krok za krokem, ale bude to rychlé....

0/0
6.3.2017 11:07

Z42b43y71š12e93k 84H43l23i95n78k29a 3921783490193

Už jsem vám psal, že velký potenciál mají drobné služby a výroba šité na míru zákazníkovi. To je pro ty lidi, kteří se nemohou uplatnit ve vědě nebo výuce. Jen tento prostor nesmí stát soustavně a systematicky dusit.

0/0
6.3.2017 11:22
Foto

D64a86l83i13b88o56r 26B88a42r30t52o73š 5304390987449

sektor služeb se zcela jistě bude vyvíjet..ale ani tento sektor není nekonečný..a v tom je jádro pudla........

0/0
6.3.2017 11:39

Z33b24y49š69e50k 56H60l64i88n94k29a 3241883590623

Já to vidím takto: pokud stát nebude házet klacky pod nohy osobní iniciativě, nemám strach o to, že by nebyla žádná práce. Lidi si něco sami najdou. Takže pokud poroste nezaměstnanost, nebude to důsledek technologického rozvoje, ale stupidní státní politiky.

0/0
6.3.2017 12:53

O28l16d98ř98i72c76h 75K68r12a21t89o97c81h63v84í98l 9892817383587

A nezaměstnanost stále nestoupá a nestoupá.....a Bartoš pořád slibuje, jak začne...

0/0
6.3.2017 9:26
Foto

D52a32l88i53b74o90r 64B88a98r96t63o69š 5354300527109

vyčkej času jako husa klasu....říká staré české přísloví a nikdy jsem neřekl, že to bude zítra....

0/0
6.3.2017 10:50

M53i63r39o41s21l33a51v 87C85e70s60t74r 7172660700703

To si možná myslíte vy a současná podoba uspořádání vedení EU, ale v mnohých státech již pochopili, že jít střemhlav s klapkami na očích pokrokem za kvantitou a množením neschopnosti je předzvěstí světové zkázy.

+2/0
5.3.2017 16:45

O66l70d19ř53i24c44h 20K73r79a21t98o76c89h46v96í38l 9982557673777

Zas ty vaše dlouhodobé předpovědi, co se nikdy neplní

0/0
6.3.2017 8:41
Foto

D57a85l69i65b60o37r 77B67a34r92t27o41š 5354530267209

máte na mysli předpovědi Julesa Verna, nebo 1984 ? ty se zatím naplňují perfektně....a mnoho dalších také...stačí si vzít čísla a fakta a uvidíte.....

0/0
6.3.2017 8:54

M84i42r36o72s51l39a64v 30C86e54s59t85r 7242920960583

Problém je v tom, že tu evoluci, ne vlastním přičiněním, využívají socialisté k provoněné rovnosti altruistické kolektivizace. Kapitalismus rozvíjel kvalitu a ta vaše evoluce socialistické obhajoby je kvantita, kterou selský rozum nechce.

0/0
5.3.2017 16:22

J80a10n 15R15á42ž 1409843894500

Je obrovský rozdíl mezi tím, když potřeba služeb prováděných živnostníky a drobnými podnikateli zanikne evolucí a zánikem živnostníků a drobných podnikatelů prováděným násilnými zásahy vlády.

A tomto vládním násilí prováděném na občanech, které charakterizuje tuto vládu, je vedená diskuze, ne o evoluci.

+2/0
5.3.2017 16:51

J92o41s53e66f 82L65e15b14d69u64š57k26a 4122563703405

Je možné, že vše budou jednou dělat roboti. Ale silně pochybuji o tom, že robotizaci urychlí EET, či kontrolní hlášení. Prozatím však a ani v dohledné době, vám žádný robot doma neobloží koupelnu, neopraví vypálenou zásuvku a ani nezasklí rozbité okno. A pokud budou vládní politici pokračovat v nastoupené kurzu, pak nebudou řemeslníci, natož aby byli roboti.

+5/0
5.3.2017 17:39
Foto

D46a44l80i18b53o92r 21B35a92r23t40o30š 5434480947299

před 30 lety byl hit VHS video, dnes je mrtvé, pak přišly filmy na CD pak na Blue ray a dnes jsou online...před 30 lety měl mobilní telefon málokdo, dnes máme i dva...a šlo to celkem rychle co? no a půjde to rychleji....nic více a nic méně.......před 30 lety měl pc málokdo...dnes jich máme doma několik....včetně internetu.....a šlo to také rychle, že.....a dnes jsou auta, která mluví a rozumí mluvenému slovu právě tak jako chytré telefony....a tak dále...a šlo to rychle....a představte si, že někdo by v roce 1970 řekl, že budou mluvící auta a mluvící telefony a že budou rozumět, co jim říkáme a budou vykonávat naše pokyny..a dnes je to realita....a tento vývoj se jen neustále urychluje....nic více a nic méně.....

A EET není o evoluci ale o ovládání mas ..o pravidlech při jisté činnosti....ale je fakt, že se můžeme bavit o tom, jestli jsou ta pravidla správná či nesprávná....a případně, která číst těch pravidel není dost dobrá....

Kdybychom měli takový přístup k práci jako mají či měli Němci , nemuseli bychom mít EET...a kdybychom měli jejich výplaty..už vůbec ne....a to je práce Klause a jeho kamarádů a před ním práce komunistických superexpertů, kteří nic neuměli...a tak jsme tam, kde jsme a to včetně myšlení...bohužel...........

0/−4
5.3.2017 18:01

Z83b55y98š25e81k 84H93l38i97n89k49a 3871493880363

Technologické principy mobilního telefonu jsou známé už mnoho desetiletí. Masovému rozvoji před 30 a dříve lety bránila jen velikost zařízení a pomalost datového přenosu.

Každopádně pokud něco drobné živnostníky vyhubí, pak to nebude ta vaše evoluce, ale státní buzerace.

+5/0
5.3.2017 18:26
Foto

D88a55l25i49b47o53r 41B30a13r13t84o66š 5934630637839

no technologické principy letu rychlostí světla jsou také známé a ještě jsme toho nedosáhli...nedobrá argumentace.....právě v tom, že se to již povedlo a jak rychle se to povedlo....a další budou následovat rychleji....a má to i svůj důvod....je více VŠ vzdělaných a tak mají více nápadů a mají i lepší nástroje...digitální....

0/0
5.3.2017 20:25

Z66b89y68š40e13k 63H54l26i20n58k65a 3381863180973

Těch více VŠ vzdělaných lidí jde především na vrub různých sociologií, politologií, genderfašofeminií atp. - takže se zde tvoří velký potenciál pro růst státní administrativy, a tedy buzerace, a tedy i zabrždění technologického pokroku a vůbec potenciál pro celkový úpadek.

+3/0
5.3.2017 20:41
Foto

D93a73l85i30b53o27r 55B41a53r95t47o65š 5894880597839

je sice pravda, že táhnou více humanitní obory..ale podle mne je to tak dobře...jsou totiž obrovsky podceněné...na úkor jednoduchých přírodních věd..kde stačí pár vzorečků.....a když se podíváte na nositele Nobelových cen, přijdete na zajímavou věc...většina nositelů za přírodní vědy jsou velmi mladí, zatímco ti za humanitní jsou značně vyššího věku, což jasně ukazuje obtížnost humanitních věd...mladý to nezvládá...

a velmi brzo budou technici jen sedět u nějakého robota, který to udělá za ně....zatímco člověk v humanitních oborech bude mít pořád co dělat....a to ještě velmi dlouho.............

a když tak lustruji váš slovník..ani se nedivím, že myslíte tak jak píšete..asi to má svůj jasný důvod....ilustrovaný vaším slovníkem

0/0
5.3.2017 21:05

Z97b83y75š42e65k 48H85l71i44n65k83a 3191663320313

;-D Já jsem programátor. A můžu vám říct, že je to velká dřina. Podstatně větší, než zakládání různých neziskovek, vysedávání na úřadech nebo v kavárnách a mudrování o nesmrtelnosti chrousta. Někdo holt musí ty humanisty taky živit.

Přírodní vědy jsou také pěkná dřina. Ovšem zajímavá, takže se tomu někteří lidé věnují se zápalem a na plno. Namísto vymýšlení zkracování pracovní doby tvrdě _makají_. Proto také mají nobelovky v nižším věku. To vás nenapadlo, že?

+2/0
5.3.2017 21:14
Foto

D19a39l97i45b50o45r 17B52a42r69t51o13š 5504240147699

mezi lety 1900 a 1960 těch vašich neziskovek zase až tak moc nebylo..... už jste napsal něco podobného jako Wittgenstein nebo jako Floridi nebo jako Kant? TO totiž nebylo tak lehké jak sesmolit nějaký počítačový program, který dnes již zvládnou desetiletí kluci.....ale myslet jako Kant umí málokdo.....

0/0
5.3.2017 23:40

Z27b36y82š32e72k 47H31l36i58n17k11a 3211863940333

Jistě, pár filosofů, kněží, psychologů atp. společnost potřebuje a uživí je. Dnes však došlo k inflaci takových lidí. Důsledek je, že je mezi nimi většina faktických parazitů, kteří nic neumějí a nic lidstvu ani nedají - jen berou. A v tom je problém.

0/0
6.3.2017 8:46

P32e23t96r 12H25á53l80a 6174516375426

Problém je že vlády ten proces ani neurychlují, ani nezpomalují, ale zařadily zpátečku. Na dostupných datech z USA už je jasně vidět nastartovaný proces decivilizace, kdy významně narůstá samovýroba na úkor specializace.

A co hůř, vlády to ještě vydávají za pokrok, neboť lidi chodí míň do práce, ačkoli reálně pracují stejnou dobu (dnes si lidi dělají sami věci na které si dřív najali profíka).

Celkově se ovšem naprosto zásadně mýlíte. Naopak, dnes totiž je malý živnostník potřeba čím dál tím více, a klesá potřeba velkých korporací. Je to díky vyšší dostupnosti technologií.

0/0
8.3.2017 12:41
Foto

D72a91l51i44b25o54r 18B82a61r45t28o10š 5944590327969

právě vzhledem ke kvalitě například elektro instalace v domech, nemají elektrikáři tolik práce...pokud ovšem udělají práci pořádně...to samé platí i o vytápění, oknech, izolaci a tak dále, auta si lidé nevyrábí sami a při přechodu na elektrická auta asi již vůbec ne, protože velmi málokdo umí vyrobit dobrou baterii....

Lidé si nemohou či nechtějí najmout profíka z několika důvodů...ten první a nejjednodušší je, že na ně nemají, že to nezaplatí, a ten druhý může být hobby, koníček, prostě si to raději udělám sám, protože mne to baví....a je dost pravděpodobné, že se časem toto hnutí rozšíří, protože lidé nebudou mít práci...tedy tu normální...a protože jim státy budou dávat ZP tak budou mít obrovské množství času, a něco s ním budou muset udělat....a tak si prostě vyberou nějakého koníčka....

Pokrok v technologiích bude neustále v obrovských korporacích pokračovat...a tak budou spotřebitelé..co by potencionální výrobci, ...vždy velmi daleko za vývojem...telefony a počítače si také nikdo nevyrábí sám...maximálně si je složí ze součástek, ale ty součástky si nevyrobí....a tyto součástky jsou vyráběny téměř výlučně roboty...tedy téměř bez pomoci lidí....

0/0
8.3.2017 13:50

P33e62t50r 82H29á28l72a 6494866955426

Žijete v minulém století, neumíte si představit nic než co tu už teď máme. V jaké pozici byste asi byl před 100 lety? Vykládal byste že když nahradí zemědělské stroje lidskou práci tak lidi nebudou mít co dělat. Ale zjevně pořád mají. Stejně jako nemohl nikdo před 100 lety předpovídat boom informačních technologií, nemůžete ani vy předpovídat co bude za 100 let, tak to prosím nedělejte.

A nemají na to právě kvůli státu, kvůli obrovské byrokracii a daním. Dnes za profíka standardně platíte minimálně 3x tolik co reálně dostane. To znamená, že by musel být 3x efektivnější než vy sám. Pokud je třeba jen 2x efektivnější... tak situace je:

Na trhu: Pracujete ve svém oboru, vyděláte 200 Kč. 100 Kč zaplatíte odborníkovi, 100 Kč vám zůstane.

V současném systému: Vezmete si dovolenou abyste si práci udělali sami, nic nevyděláte, vaše práce stojí a odborník nemá co dělat.

Celkově to úplně převracíte a děláte z toho co je selháním ctnost. Stát zesabotuje ekonomiku a vy viníte roboty...

Přesně, nebude pokračovat v obrovských korporacích. Právě proto je špatně že stát tak podporuje korporace na úkor normálních lidí.

Problém je že pořád hovoříte o tom jak stávající práci nahradí robotizace, ale zcela ignorujete možnost začít dělat práci jinou. Navzdory tomu že žijeme v době počítačů, ačkoli před 100 lety ještě nebyl úplně standardem ani splachovací záchod, jste si nevšiml změny ve struktuře zaměstnanosti.

Vážně, jak dokážete současně dělat prognózy o důsledcích pokroku a ignorovat pokrok...

0/0
8.3.2017 15:16

P96e28t88r 93H20á40l30a 6134166815506

A mimochodem... člověk, který si nedovede představit, že lidé najdou nové uplatnění, stejně jako ho našli vždy v minulosti, vykládá o tom, že naše nelibost vychází z touhy po tom aby se nic neměnilo...

Větší paradox by nebyl?

0/0
8.3.2017 12:44

Z33b49y74š67e93k 38H71l90i10n77k61a 3121963860333

Zdanění drobných živnostníků je u nás naopak velmi příznivé. To, co je problémem, jsou regulace a státní buzerace. Když živnostníkovi naroste množství zakázek a chtěl by někoho zaměstnat, udělá to jen ve stavu neznalosti, nebo nejvyšší nouze. Pracovněprávní předpisy jsou pro něj likvidační. Pokud chce něco malého postavit nebo jen zrekonstruovat prostory, stavební zákon ho téměř zablokuje. Chce-li dělat něco s potravinami, dusí ho hygiena a zemědělská inspekce. A teď do toho přišel Babiš s likvidačním nápadem jménem EET.

Stát prostě dělá vše proto, aby lidi odradil od nápadu vůbec začít podnikat, pokud nesedí na velkém hrnci zlaťáků na pokrytí všech možných i nemožných povinností a úplatků pro úředníky.

+16/0
5.3.2017 14:03

J64a92n 84R94á18ž 1469963644240

Bez toho, aby hospodský uplatil kontrolory hygieny, nemůže podnikat. Když mi kamarád přečetl, co by musel splnit, aby v kuchyni bylo vše podle předpisů, musel by vzít sílu na to, aby kontrolovala jestli jsou přesně uloženy potraviny, popisovala datem a časem balíčky s masem, než je dá do lednice, zapisovala do speciální knihy v daných termínech teplotu v lednicích a mrazácích, připravila v předepsaném termínu termínu zeleninu před zpracováním a hlídala čas, do kdy se musí odpoledne nejpozději zlikvidovat to, co zbylo z poledního menu, atd.,atd. , neb kuchař by neměl kdy vařit. A k tomu má právo kdykoliv kontrolovat provoz mimo hygieny i zemědělská a potravinářská inspekce a Česká obchodní inspekce.. Takže, když se sejdou, nemá šanci hospodský se starat o hosty.

+8/0
5.3.2017 14:25

Z72b30y25š25e93k 23H19l97i56n58k94a 3561543570363

A to mu tam ještě můžou překážet během provozu... Ani se nedivím, pokud nějaký malý hospodský (například na vesnici) raději stáhne roletu. EET bych už jen nazval tou příslovečnou poslední kapkou...

+10/0
5.3.2017 14:59



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.