Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

xmass

Ten post na mě působí jako

když se chceš nutně vyjádřit k TOP společenskému tématu měsíce. Jsi všeználek co má názor na všechno i nato o čem ví prd a dělá závěry pro ty co o tom ví to samé.

+1/0
16.9.2012 8:41

Lusms

Jacob

Toto je můj názor a není nutné jej komentovat, stačí dát body záporné či minusove. Mnozí z Vás se pohoršují nad hloupostí nařízení a debilitou lidí, kteří chlastají dál atd. Kdo z Vás ví jak dlouho celá tato akce běžela? Kdo z Vás ví kolik lahví bylo vyrobeno a expedováno ke spotřebitelům? Kdo z Vás ví kolik lahví obsahuje metanol ve smrtící koncentraci a kolik  s nižší , která přiotráví a nezabije?Kam všude putoval toxický alkohol-ČR, SK nebo PL? Budou všechny toxické láhve dohledány? Nemůže se vrátit vlna otrav během vánoc, silvestra nebo na další velikonoce? Nemůžou být ohrožené naše děti, především mládež a studenti,kteří na mejdanech pijí co kdo přinese? Taky jsme to dělali a kdo tvrdí, že takové akce se nikdy nezúčastnil, pak se mu omlouvám. Závadný alkohol se dá přelít do jiných obalů, opatřit novými etiketami, smíchat s čístým etanolem a prodávat dále aniž by hrozila smrtelná otrava. Kdo z Vás vidí láhev, ze které vám nalévají v hospodě a pokud ji vidíte nemusí to být originál.

0/0
16.9.2012 7:57

Kyros

Srovnávat

prohibici v USA a tohle mi mimořádné opatření je totálně mimo mísu. Kdo nevidí rozdíl, je padlý na hlavu, nebo má chlastem rozleptaný mozek.

+3/0
15.9.2012 22:53

Admirál Canaris

Re: Srovnávat

Právě naopak vychlastaný mozek má ten kdo takovou hovadinu vymysli a ten kdo nevidí, že  obě tyto nařízení jsou stejně blbá a nesmyslná.

0/0
16.9.2012 2:19

děteněkam

Re: Srovnávat

Kdybys ten svůj výpotek alespoň napsal česky.

+1/0
16.9.2012 7:30

sudovec

Mělo by platit "každý svého štěstí strůjcem"

Pokud jsou už 2. týden všude varování o tom, že umírají lidé na otravu metylalkoholem z nakoupeného zboží v běžných obchodech, je přeci logické, že nějakou dobu přestanu pít, dokud se to nevyřeší. Pokud chlastám dál, jsem debil bez pudu sebezáchovy.

V tom případě je otázkou, zda by opět neměl být prodej povolen a podobní lidé by neměli naplnit svůj osud.

+1/0
15.9.2012 20:09

petrajana

To jsou nářky, jako kdyby Heger zakázal souložení.

0/0
15.9.2012 19:39

muž s koženou brašnou

Vyčkejme, všechno bude.

0/0
16.9.2012 8:43

sama_pozitiva

Souhlas

Nevidíndůvod pro nějaké pozastavování prodeje alkoholu - riziko si určím sám, na to nepiotřebuji Hegera a jeho fašistickou bandu.

+1/0
15.9.2012 19:29

Rodnok

celkem mě těší,

že narozdíl od toho hloupého studentíka většina diskutujících pochopila rozdíl proti současné situaci. Autora dle jednoho přečteného článku a mdlého rozumu tipuju na příznivce SSO.

0/0
15.9.2012 19:23

děteněkam

Re: celkem mě těší,

Netypuješ poněkud neodůvodněně?

0/0
16.9.2012 7:31

petrajana

Jenže tady je takový černý obchod s alkoholem jako

kdyby tady byla prohibice 20 let !

0/0
15.9.2012 19:17

Ringo.ringo

smarja

tu zase nekdo nepocuopil rozdil mezi prohibici jako zasahu statu do svobodneho zivota obcanu a "prohibici" ve snaze zastavit otravu, ktera se mezi lidmi siri. Proc selhala prohibice v USA? Protoze si lide chteli proste chlastat dale. Coz se netyka CR, protoze tu chlast nekdo otravil. Nebo chcete tvrdit, ze se tu budou rozmahat pokoutne prodeje s tvrdym chlastem, ktery je nyni statem obcanum upiran? Budou si lide pokoutne kupovat neco, co by molo byt otravene a povazovat to za svou svrchovanou svobodu a vycuravani se statem v tomhletom pripade? Pokud ano, dobre tem lidem tak, at si to narizeni precuravaji, ale at pak umiraji svobodne nekde v tichosti doma a ani nedutaji.

+1/0
15.9.2012 18:41

Lusms

Jacob

Vážený autore, jako student uvedených oborů vám doporučuji ukončete studium. Jako každý natěšený novinář používáte slovo prohibice ve spojitosti s opatřením v důsledku hromadného úmrtí osob na následky otravy závadnými lihovinami. Co to má co společného s prohibicí? Opatření státu v případě ohrožení zdraví obyvatel  je adekvátní a asi všichni,kromě Vás, chápou, že se jedná o krizové opatření. Je milé, že nám sdělujete jak byla prihibice neúspěšná proč tomu tak bylo. No a co asi tak by jste udělal vy? Nechal by jste dál umírat lidi? Vraťte index a běžte dělat něco jiného, jelikožte jste už jako budoucí politolog vyhořel a pokud budete novinářem, prosím hledejte místo v Blesku.

+3/0
15.9.2012 17:58

pavsson

Re: Jacob

problém je v tom, že prohibice líp zní. Je taková akční. Naproti tomu pravda akční není, je nudná. A novináři se domnívají, že je jejich povinností být akční. Neboli že lhát je vlastně jejich nezbytností...

0/0
15.9.2012 18:08

Narhea

Re: Jacob

Hodne zalezi, jestli to napsal, protoze opravdu srovnava "prohibici" v CR s tou americkou a chce poukazat na nesmyslnost obou, nebo jestli to napsal jako sociologicky pokus. Protoze pokud by tento clanek napsal pred 14-ti dny, tak by zadny ohlas nevyvolal a pravdepodobne by nebyl ani ve vyberu. A kdyz ho napise ted, tak ma hromadu komentaru a cte to kazdy. Pritom v nem o zakazu prodeje alkoholu v CR jsou dve vety. Takze "dokazal", ze ctenost clanku (treba i tech o historii) ovlivnuje spolecenske deni.

0/0
15.9.2012 19:24

Lusms

Re: Jacob

Vzal by jsem jako nadpis "Kde se vzala prohibice" nebo jiný. Nicméně dát do úvodu článku slova "selhala a zrušena" podsouvá, že stávající opatření je nesmysl. Záleží kdo to bude číst a co si z toho vezme. Je velké štěstí, že se toto provalilo v tomto ročním období, kdy se nic moc neslaví. Kdyby se  toto událo např. poslední týden v roce během oslav konce roku, pak následky by mohly být otřesné. Jestliže Nor, který nám přivezl antidotum při otravě metanolem varoval, na základě zkušenosti z Norska, že se po nějakém čase může vlna otrav vrátit, protože lidem otrne a vytáhnou staré zásoby, pak jakékoliv náznaky zlehčování považuji za nevhodné. Jedná se o lidské životy bez rozdílu věku. A před náma jsou vánoce, silvestr atd. Nikdo neví jak dlouho celá akce trvala a kolik bylo toxických lahví distribuováno.

0/0
16.9.2012 7:09

pavsson

Akce

Když se zeptáte jakéhokoliv člověka, jaká hodnota je pro něj nejdůležitější, v 99 případech ze sta dostanete odpověď, že jeho zdraví a zdraví jeho blízkých. Když vláda právě z důvodu ochrany zdraví a životů přechodně zastaví prodej tvrdého alkoholu, nastane u značné části těchto lidí hysterie. Tohle přeci není prohibice, ta měla za cíl zamezit pití alkoholu. Tahle akce má za cíl pravý opak, a totiž aby lidé nadále mohli pít alkohol. Protože methanolem otrávený člověk toho věru už moc nevypije...

+1/0
15.9.2012 17:21

budu_bojovat_nez_me_smazou

ach jo, to opravdu máte takový problém s chápáním omezení?

nejedná se o žádnou prohibici jako v USA, ale o bezpečnostní opatření. Částečná prohibice je z důvodu omezení dodávky alkoholu koncovému zákazníkovi. Tím se sníží nebezpečí dalších otrav. K tomu jsou k dispozici kontroly hygieny, celní správy, policie. A rozumný podnikatel si provede inventuru tvrdého alkoholu a nechá si podezřelou dodávku zkontrolovat. Takže kroky jsou to správné.

0/0
15.9.2012 16:15

Prilezitostny pisatel

Re: ach jo, to opravdu máte takový problém s chápáním omezení?

"student politologie a žurnalistiky"

Co cekate? Logiku, chapani, porozumeni?

0/0
15.9.2012 16:21

budu_bojovat_nez_me_smazou

Re: ach jo, to opravdu máte takový problém s chápáním omezení?

;-Dto  je pravda, tito studentíci si přečtou 5 knih a myslí, že ví vše nejlépe a z fleku by mohli vládnout světu ;-D

0/0
15.9.2012 16:32

mravenečník z islay

Re: ach jo, to opravdu máte takový problém s chápáním omezení?

Samozřejmě, že to jsou kroky naprosto špatné, zvyšující prodeje nebezpečného alkoholu. Vidím, že celá diskuze je plná nesvéprávných chytráků, kteří potřebují stát na to, aby je zastavil od toho koupit si flašku. Pokud se bojíte, nekupujte si alkohol, ale nezakazujte to ostatním, na to samozřejmě nemáte žádné právo.Rv

0/0
15.9.2012 17:18

pavsson

Re: ach jo, to opravdu máte takový problém s chápáním omezení?

Já ti nic nezakazuji. Máš plné právo pít methylalkohol dosytosti. Ale nespíš potom po mně chtít, abych přispíval na tvoji léčbu a na tvůj invalidní důchod...

0/0
15.9.2012 17:25

pipina z las vegas

Káles,

napadá tě lepší operativní řešení, než jaké udělala vláda? Rv

0/0
15.9.2012 16:13

Christopher2011

Za pár dní

bude konec. Všichni musí vydělávat, i stát, který na tom bere daně. Ani bych to prohibicí nenazýval a už vůbec nesrovnával s USA, SSSR nebo Polskem 80.let.

0/0
15.9.2012 15:40

Jakov Michajlovič Sverdlov

Kazdy rozumny clovek cHape, ze tohle neni zadna

prohibice, ale ochrana zdravi a zivotu obyvatelstva.

Pokud se uz pancovany alkohol do Prahy kde zije 1,2 milionu obyvatelstva + je turistickym centrem, tak po patecni noci mohl nastat metylovy armagedon. O tom, ze alkohol z barelu 90% hospodskych prelava do flasek s "lepsim" alkoholem snad nepochybuje nikdo. Rv

+2/0
15.9.2012 12:42

Ubaram

Re: Kazdy rozumny clovek cHape, ze tohle neni zadna

Klidně to nazvěte svátkem růžových slonů, podstatné jsou důsledky. A ty jsou v zásadě stejné - protože nejde sehnat "legální" alkohol, zvýší se poptávka po tom páleném na černo, následkem toho se zvýší jeho cena a bude to výrazně lukrativnější než doteď. V důsledku čehož to začnou dělat i lidi co to dřív nedělali čímž se patrně zvýší i počet otrav, paradoxně navíc přiživovaný tím, že pár z těch otrávených se z otravy mohlo prochlastat alkoholem což teď bude problematičtější.

0/0
15.9.2012 13:45

fujojte

Re: Kazdy rozumny clovek cHape, ze tohle neni zadna

otravy ze špatně vypáleného alkoholu jsou pověraRv

+3/0
15.9.2012 13:50

risco

Re: Kazdy rozumny clovek cHape, ze tohle neni zadna

Toto je přechodné opatření na relativně krátkou dobu než se přijde ne to kde všude metyl je. Za tu dobu se černý trh nemá šanci pořádně rozjet. Navíc, lidé určité zásoby mají.

+1/0
15.9.2012 13:57

Patrik Šebesta

Re: Kazdy rozumny clovek cHape, ze tohle neni zadna

legálního alkoholu jsou plné regály... trumbero !!

Jen má nejvýše 20%... všechny ty jeltziny a plumvodky ti tady zůstaly, protože mají 15-19%... zmizel tuzemák a dobré vodky a různé whiskey...

Vína je tady na galony a piva ještě víc...

Jinak si samozřejmě můžeš dovézt alkohol zpoza hranic, tak pokud nejsi notor, tak ti stačí dovézt flašku dvě v zimě z Rakous a v létě taky z Rakous, když tamtudy projíždíš...

+2/0
15.9.2012 14:10

nucleus4

Re: Kazdy rozumny clovek cHape, ze tohle neni zadna

"Kazdy rozumny clovek chape, ze tohle neni zadna XXXXX, ale ochrana zdravi a zivotu obyvatelstva." - Tak toto můžete říci třeba o zákazu jízdy autem, zákazu prodeje střelných zbraní nebo nožů, zákaz potápění či cestování letadlem, ...

0/0
15.9.2012 14:32

risco

Re: Kazdy rozumny clovek cHape, ze tohle neni zadna

ááá pán se zřejmě zůčastnil mistrovství světa v demagogii......Rv

+2/0
15.9.2012 14:43

Ahasuerus

Jablka a hrušky

Dnes je v ČR zakázán prodej, distribuce tvrdého alkoholu především ze zdravotních důvodů, aby se nepřibývali mrtví a otrávení metanolem. Je to krátkodobá záležitost. Všimněte si, že ve vyjádřeních pana ministra nikde slovo prohibice nezaznělo - to pořád opakují jenom média.

V USA byla prohibice na základě společenského tlaku různých (křesťanských) spolků a organizací, které měly možný dobrý úmysl, ale ve výsledku to mělo opačný efekt. A proto byla také po 13 letech zrušena.

0/0
15.9.2012 11:31

jupp

Re: Jablka a hrušky

Je uplne jedno, jakou nalepku (pojmenovani) pouzijete, dulezita je jen skutkova podstata teto akce. Vyjadreni dr Hegera je nezajimave, protoze je neduveryhodny, tak jako cela vlada.

Skutkova podstat pane Hegerova 'opatreni' je ponechat na cernem trhu nekontrolova(tel)ne svinstvo z garaznich vyroben a zakazat prodej 'bezpecneho' alkoholu (tedy z hlediska obsahu methylu). Zakaz prodeje jakehokoli destilatu ve stancich a na trzistich a mozna i docasne v hospodach by ale mohl prinest pozitivni efekt.

Prijel do CR toxikologicky expert na otravy methylem, z Norska. V Norsku a Svedsku je velmi omezen prodej alkoholu, proto se tam vyrabi pokoutne po domacku v domo-robo destilkach a ochucuje se aramatickymi trestemi, ktere se prodavaji snad v kazdem obchodu. Vysledek je overitelny. Obrovsky pocet lidi, kteri neumi pit (a jezdi se opit do nemoty na najblizsi trajekt) nebo na chlastaci kury do ciziny, a opravdu propracovana lecba otrav methylalkoholem, redidly, atd. Proc asi ?

0/0
15.9.2012 12:07

Ahasuerus

Re: Jablka a hrušky

Jak už jsem psal, asi to bude v ČR doufám krátkodobá záležitost. Doufám, že lidem nedojdou zásoby tvrdého alkoholu a že to nepovede k něčemu jako v těch severských státech, tedy pokud by to trvalo déle.

0/0
15.9.2012 12:41

Patrik Šebesta

Re: Jablka a hrušky

... pokud si to koupíš někde v garáži a vypiješ, tak je to jen tvůj osobní problém. Jen stále doufám, že takový sebevrah tady není... i když možná někteří diskutující jako jsi ty, mají sebevražedné sklony...

0/0
15.9.2012 14:13

jupp

Re: Jablka a hrušky

Asi jste se nenaucil cist.

Prave ze ja si to nekde v garazi nekoupim a pokud neco z patologicke zvedavosti ochutnavam (a mam jen sebemensi podezreni), tak to proste nepolknu. Nikdy.

V sedmdestych letech jsem se ucastnil ve spickove laboratori rozboru desitek ruznych destilatu. Od te doby se mi znacne zjednodusil zivot, protoze se mi uzasne zjednodusil vyber.

0/0
17.9.2012 17:49

bednarik62

Samozřejmě

máte pravdu, nic nezakazovat, ať se každý zrichtuje podle své chuti a možností. A volající oběti své nesmrtelné vášně a radostí, bych léčil ambulantně, možná jak husákovi specialisté -- aspirínem.

0/0
15.9.2012 11:13

Johny ONeill

Čermák

Možná ještě zajímavost, AlCapona nakonec "dostal" do vězení Kladenský rodák, starosta Chicaga Antnonín Čermák, který měl v podstatě pod palcem policii (prokazatelně zkorumpované povyměňoval). Sice se to povedlo za daňové úniky, ale ve výsledku to bylo jedno.

Mimo to Čermák taky nebyl fanouškem prohobice, sám veřejně přiznával, že si k obědu neodpustí plzeňskou dvanáctku. (už před svým zvolením suchý zákon kritizoval)

0/0
15.9.2012 10:20

Paeris Kiran

Jedna chyba...

Ta "Stará" mafie neměla moc tvrdé drogy ráda... problém totiž byl že tehdy zfetovaný ztroskotanec nedostal žádné velké dávky od státu za které by si mohl tu drogu koupit...

Pro mafii tehdy sice "tvrdé drogy" znamenaly okažitý zisk, ale všichni si dovedli spočítat že v dlouhodobém měřítku jsou prodělečné...

toto státy svým sociálními systémy změnili... dnes toho feťáka drží naživu a on si chtěj nechtěj nakonec z těch soc. peněz dávku koupí.

tvrdé drogy byly něco pro "vyšší společnost" co byl kšeft bokem. Protože běžní lidi na to neměli v měřítku v kterém by se jim to vyplatilo prodávat.

Mafie prostě své obchody s alkoholem legalizovala. I tak to byl mnohem výnosnější kšeft než tvrdá narkotika... Ty přišli až v době kdy na to populace začla dlouhodobě mít a stát začal zametat následky sociální pomocí.

0/0
15.9.2012 9:17

Paeris Kiran

Re: Jedna chyba...

Stále platí že prakticky jediný způsob jak vymítit obchod s tvrdými narkotiky je nechat feťáky umírat ve škarpách vedle silnic. Jednak působí odstrašujícím dojmem na zbytek populace... a jednak když prostě peníze od nikoho na dávku nedostanou stejně nikdy nebudou schopní ukrást tolik aby se komukoli vyplatilo jim ty drogy prodávat.

0/0
15.9.2012 9:19

fujojte

Re: Jedna chyba...

typický feťák bere na dávkách 60000 měsíčně? Od kdy?

0/0
15.9.2012 13:52

Patrik Šebesta

Re: Jedna chyba...

mno hodně z nich má víc než měli, když makali....

0/0
15.9.2012 14:15

Ubaram

Re: Jedna chyba...

Feťák na tvrdých drogách si ty drogy fakt za sociální dávky nepořídí...

+1/0
15.9.2012 13:47

JosKal

Reakce

Nesrovnávám, připomínám ...

0/0
14.9.2012 21:57

Gwendolyn :)

Re: Reakce

Dobra, tak pripominejte, myslim, ze ceska vlada neni tak prastena, aby nastolila uplnou prohibici...

+1/0
14.9.2012 22:20

KudlankanábožnáCDN

Re: Reakce

Nechapu, proc se z toho dela takovy problem, jsme narod alkoholiku??? Kupte si lahev kvalitniho vina, nebo piva a nemusite se klepat, ze se dostanete svym umrtim do knihy "Darwin award";-)

+1/0
14.9.2012 23:40

pája_

Re: Reakce

když ono to klíčové slovo prohibice táhne, že? ;-)

0/0
15.9.2012 11:24

Dluhousek Mirda Parkanovic

jinak zajimava logika

vzrostla spotreba alkoholu protoze z triceti nelegalnich baru jich najednou bylo sto tisic

to ze ale pred prohibici nelegalni bary (i nalevny s jednim okenkem) nebyly treba, protoze byly legalni bary, restaurace, hospody, obchody, stanky atd. uz jaksi tam chybi, stejne jako pocet prodejnich mist z alkoholem

;-D

+2/0
14.9.2012 21:03

Ubaram

Re: jinak zajimava logika

Samozřejmě, rozdíl je v tom že z těch legálních měl stát příjmy, z těch nelegálních nemá nic.

0/0
15.9.2012 13:47



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.